De inca jungletrail naar de verborgen stad van de inca's

11 augustus 2012 - Cusco, Peru

Amigo's!

Ruim een week geleden bereikte ik Cusco. Samen met Denise, een Israëlisch meisje, heb ik een aantal dagen in Deze mooie stad doorgebracht. Kerken, kleine straatjes, mooie vergezichten en veel toeristen, deze oorspronkelijke hoofdstad heeft van alles te bieden. De eerste dag hebben we een Free guided tour door de stad gedaan, Peruaanse drankjes en gerechten getest en de wijk san blas bekeken, waar de huizen wit met blauw zijn en veel hippys zijn blijven hangen. In de dagen erna heb ik lekker ontspannen en met wat mensen afgesproken, lekker gegeten, genoten van de warme zon overdag (Snachts is het ijzig koud), cerveza gedronken, Pisac een leuk dorpje in de buurt bekeken en een inca jungle trail geboekt.

Samen met Denise vertrokken we dinsdagochtend vroeg richting Machu Picchu. Op 4350 meter werden we met onze groep uit de bus gegooid en tussen de besneeuwde toppen van de Andes begon onze fietstocht naar beneden. Ruim 2500m hebben we afgedaald. Ik kan altijd genieten als je in kijkduin van de heuvel naar beneden rijd, dit was nog net even wat stijler;) Niet hoeven trappen, 3uur lang, en relaxed naar beneden rijden, af en toe even remmen om de snelheid te beperken, af en toe een watervalletje door, het was heel erg bijzonder! Na de tocht naar beneden en een uur klimmen sliepen we in de jungle bij een quecha familie. Er werd lekker gekookt en daarna vroeg naar bed.

De volgende dag stond een tocht van 7uur op het programma. Onze gids vertelde veel over de inca cultuur en de vallei. Aan het einde van de tocht werd de rivier overgestoken door een handmatig bestuurde kabelbaan waarna we een duik hebben genomen in de warm water bronnen. We sliepen in een klein dorpje, bekeken de plaatselijke voetbalmatch en aten zoals gewoonlijk hier in Peru:soep met zooi, reist, aardappelen en vlees. Prima maar na bijna 4 weken Peru heb ik wel weer zin in wat anders.

De dag erna stond een zipplineparcours op het programma. Ik verwachtte er niet heel veel van aangezien ik het al eens in Nicaragua heb gedaan maar ik kreeg ongelijk. Het was geweldig! Hoog, lang en al zwevend over de vallei en kijkend naar beneden genoot ik optimaal! over een oude incaroute bereikten we na 4u lopen Aguas Calientes de uitvalbasis voor een bezoekje aan machu Picchu.

Veelte vroeg (3.40) ging de wekker en gingen we op pad. Na een klim van ruim anderhalf uur op een trap met alleen maar ongelijke treden was ik uitgeput! Maar het harde werken werd beloond met het zicht op Machu Pichu. We werden rondgeleid door onze gids  en na 4dagen namen we afscheid van hem. In MP mag je niet eten en toen we stiekem een banaan en broodje tot ons namen werden we aangevallen (is een groot woord) door een Lama. Omdat we nog niet genoeg gelopen hadden hebben we met de meiden de berg van MP beklommen! Nog eens 2500 treden in anderhalf uur en de brandende zon omhoog maar het was de moeite waard. Een klein MP, besneeuwde bergtoppen en kleine riviertjes waren het uitzicht.na de tocht weer helemaal naar beneden waren we totaal uitgeput maar voldaan. Het was heel kikke om 4 dagen met deze leuke groep op pad te zijn geweest. We hadden 2 Canadese meiden, 2 nieuw Zeelandse meiden een een engelse jongen in onze groep. Mijn Spaanse taal is er dus niet op vooruit gegaan, m'n Engels wel en ik heb alvast wat adresjes in nieuw Zeeland dus dat is super leuk.

Nu ben ik weer in cusco, morgen ga ik samen met Rianne, een Nederlands meisje die ik ontmoet heb in het hostel, via Puna op weg naar Bolivia. Denise reist nog een paar dagen met ons mee en daarna zien we wel weer wat het avontuur ons brengt. Tot nu toe ben ik super aan het genieten en wil ik nog laaaang niet terug naar Nederland;)

Liefs en hasta Luego!

1. Jiri:
    11 augustus 2012
    Kikke man!!
  2. Piet en Gerda:
    12 augustus 2012
    Wij krijgen er geen genoeg van om al deze mooie beelden te bekijken Wat een prachtige reis die jij maakt. Toppie, blijf genieten.
  3. Rob van der meer:
    13 augustus 2012
    ik ben jaloers op je :)
    al die mooie plaatsen die je ziet , super!
  4. Marleen:
    13 augustus 2012
    Zo te zien geen last gehad van de hoogte verschillen!
    Vette foto's Marie echt gaaf al die stoere actieviteiten en leuk dat je zo veel mensen hebt leren kennen om je plezier mee te delen! Dikke kus!
  5. Francien paalhaar:
    16 augustus 2012
    Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
    Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met [email protected] of [email protected] . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!
  6. Boks:
    16 augustus 2012
    Wow, wat een tof reisverslag weer! En wat een foto's! Ik ben nu aan het zenuwenlijden... Over 2 dagen sta ik voor het altaar met m'n man! Hahaha.. Echt gek! Ik zal aan je denken! En bedankt voor je berichtje op facebook! Jij onwijs veel plezier met al je avonturen... Je bent echt een stoere chick! Xxxxxxx maris