Het einde van een prachtige reis

15 februari 2013 - Bangkok, Thailand

Het is 15 februari, de laatste dag van mijn reis. Ik zit in de citylink terug naar de stad, nadat ik net mama heb afgeleverd op het vliegveld. Het was een heerlijke week met zijn tweeën,we hebben gefietst, op olifanten gereden en op het strand gelegen en nu ben ik de laatste dag nog even alleen.
Het is een geweldig mooie reis geweest. Zo gek om je voor te stellen dat die ruim 7 maanden nu alweer voorbij zijn.

Ik weet nog goed dat ik samen met Marleen in het vliegtuig zat, op weg naar Miami. We hadden iedereen uitgezwaaid op Schiphol en bestelden een lekker wijntje. Op dat moment had ik nog geen idee wat me de komende maanden te wachten stond.

Wat heb ik een gave tijd gehad. Alles wat ik wilde doen heb ik gedaan. Ik voelde me 7 maanden lang een echte reiziger, ik kon genieten van het lopen met een backpack op mijn  rug en het leven uit alleen maar die ene backpack kon me soms best wel irriteren.
Ik heb urenlang in bussen gezeten met als hoogtepunt de 28 uur durende busreis van Bariloche naar Mendoza in Argentinië. Ik heb veel meer gevlogen in deze reis dan sommigen in hun leven doen. Ik sliep bijna elke nacht in een ander bed, plaste op duizenden verschillende wc's en at aan verschillende tafels diverse gerechten. Tijdens het reizen ben ik geweldige mensen tegen gekomen, mensen waar ik een tijdje mee gereisd heb en mensen die op straat gewoon even een praatje wilden maken.
De openheid van mensen, het zomaar even kletsen met iemand die naast je in de bus zit, waarom doen we dat in Nederland niet?

Ik kijk terug op de gaafste trip die ik ooit gemaakt heb. Ik heb zo veel leuke dingen gedaan, van mountainbiken in peru, wijntjes drinken in Mendoza tot skydiven in Nieuw Zeeland. Ik heb heel veel scootertjes gehuurd en vind het echt heerlijk om daarop rond te crossen en je bent zo lekker flexibel. Op die momenten zie je het echte leven van de mensen uit de landen die je bezoekt. En dan realiseer je je wel dat wij het toch wel heel erg goed hebben.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook heel veel prachtige natuur gezien en ik denk dat dat toch wel de meeste indruk op mij maakt. Van de zoutvlaktes in Bolivia, de gletsjers in Patagonie tot de diversiteit van Nieuw Zeeland.

Ik heb zo optimaal genoten dat het wel weer even wennen zal zijn in Holland, maar ik kijk daar ook zeker erg naar uit!

Tot morgen:)

Nog even wat Marie-hoogtepunten.

Gaafste wat ik ooit gedaan heb:
Skydiven, Nieuw Zeeland. Met vliegenangst uit een roze vliegtuigje springen.

Mooiste strand:
Lombok, 10km ten westen van Kuta.

Leukste stad:
Sucre Bolivia, lekker op de markt een sapje drinken, heh Bart;) en een boekje lezen in een hangstoel bij de mirador met uitzicht over de stad.

Mooiste uitzicht:
Vanaf een tempel bij zonsondergang over Bagan, Myanmar.

Bizarste dorp:
Valparaiso, Chili. Overal kleuren, graffiti en heuveltjes.

Meest bizarre gebouw:
Marine Sands hotel, Singapore

Meest indrukwekkende landschap:
Rond Cafayate, Noord Argentinië

Leukste trekking:
Abel Tasman coastal trek, met je rugzak over de stranden in het Abel Tasman park in Nieuw Zeeland.

Echt Holland:
Melakka, Maleisië

Grote tegenvaller:
Australië, als je 30dollar betaald voor een bed in een dorm vind ik reizen ineens niet zo leuk meer.

Meest relaxte land om in te reizen:
Laos, lekker rustig maar toch Azië.

Favoriete dieren op reis:
Varken, dolfijn, Olifant en aap

En nu komt er alleen nog maar onzin uit dus ik ga er vandoor, op weg naar jullie!
Bedankt voor het volgen van mijn reis en het lezen van m'n stukjes. En dont worry, mocht je er een paar gemist hebben, ik weet het ze waren soms wel erg lang;)

1. Chiara:
    15 februari 2013
    Ohhh kiiiinndd ik heb genoten van al je verhalen! Ook weer van dit mooie afsluitende verhaal! Je hebt je droom waar gemaakt en de gaafste dingen mee gemaakt. Dit pakt nooit iemand meer van je af!!!

En wat ben ik blij.. Zo blij dat je morgen weer in het oude vertrouwde Den Haag bent. Weer dichtbij je familie, je vriendinnen en heel belangrijk je liefste Erik!

Je bent een kanjer en zooo trots op jou!

Hasta manana guapa!

Un beso
  2. Yolanda:
    15 februari 2013
    Hoi nichtje, bedankt voor je mooie reis verhalen! Maak maar snel een prachtig fotoboek met je verhalen ernaast.
    Goede reis naar thuis en we zien je vast snel. XX Yolanda
  3. Gerard Gielisse:
    15 februari 2013
    Marian wat een mooie reis en tijd heb je gehad.Het zal wennen zijn in je eigen Holland maar je neemt een schat aan ervaringen en belevenissen mee en daar zal je je hele leven op teren en ik denk ook dat je in de toekomst nog die mooiste plaatsen zal gaan bezoeken maar wat je hebt meegemaakt overkomt je maar een keer ,maar je hebt het wel beleefd.
    Welkom thuis in dat kleine en af en toe bekrompen Nederland en af en toe.... Bekrompen mensen met bekrompen ideeën ,jou levenservaring zal de rest van je leven beïnvloeden.
    Groet Gerard Gielisse
  4. Don:
    15 februari 2013
    Je bent alweer bijna thuis. Alleen wat is dat thuis? Een omgeving waar je je prettig voelt, waar je dierbare relaties zijn, waar je interesses liggen. Zeg het maar? Ik denk als ik je zo hoor en zie voel jij je overal wel thuis! Van ons in iedergeval: WELKOM THUIS!

Leuk om je straks weer te spreken.

Groetjes, Tammo, Britt, Luna, Don en Suzan
  5. Kim:
    15 februari 2013
    Ja lieverd straks ben je weer thuis!!!
    Je afsluitende verhaal was weer prachtig, ik heb met een glimlach al je verhalen gelezen. Wat een ervaring rijker ben je toch. De komende jaren hoor ik graag al je verhalen aan, al is het voor de duizendste keer ;-)

Tot straks!!

Kusss
  6. Paula:
    15 februari 2013
    Wat een heerlijk Marie verhaal weer! Wat zal dat tegenvallen straks om weer terug te zijn... Gewoon op je fietsje naar je werk over een saaie grijze straat zonder kleurige graffiti en mooie uitzichten. Met kijkduin als mooiste strand en mooiste uitzicht ? Geen wijntjes drinken in een hangmat en niet dagelijks uit vliegtuigen springen of op olifanten rijden...
    Maaarrrr.... Hier heb je wel ONS!! :)
    Gezellig wijntjes drinken op de bank, wie is de mol kijken op donderdag avond, verzuipen in regen onderweg naar een stapavondje, met vl
  7. Paula:
    15 februari 2013
    Maaarrrr.... Hier heb je wel ONS!! :)
    Gezellig wijntjes drinken op de bank, wie is de mol kijken op donderdag avond, verzuipen in regen onderweg naar een stapavondje, gymles geven met je gezellige collega's,wandelingen maken in het prachtige zuiderpark met de nieuwste aanwinst; Dani, shoppen met je vriendinnetjes, dieren knuffelen op
    kinderboerderij met Mik, genieten van de turnkunsten van je meiden en natuurlijk JE MAN!
    Dus..... Genoeg te beleven hier hoor! Stap nou maar snel in dat vliegtuig nu! TOT MORGEN!
  8. Patricia:
    WELKOM THUIS!!!!!
    Wat een geweldige reis...... die 7 maanden zijn omgevlogen! Ik kan niet wachten op het enorme fotoboek....
    Wanneer zien we je op het RL??
    xxxxx
  9. Tamara:
    Het Maart,

Goede terugreis!! Als je weer terug bent en weer helemaal gesetteld bent, kunnen we wel weer eens een drankje doen en hoor ik graag nog meer van je verhalen en zie graag je foto's.

Liefs, Kus
  10. Je broer:
    16 februari 2013
    Zusje, :-)
    Bedankt voor al je verhalen en foto's van deze afgelopen maanden.
    Het is goed om te horen dat je een geweldige reis heb gemaakt en nu ik hier in Arequipa in Peru in je voetsporen treedt, merk ik dat je ook bij deze mensen een leuke spontane typische Marian indruk heb gemaakt.

Ik ga nog even verder reizen waaronder een deel in jou voetstappen maar heel veel succes gewenst met je terugkeer in Nederland. Ik hoop dat je ondanks je borrelende reisbloed het ook in Nederland naar je zin kan hebben! :-)

¡Adios y besos a Perú
    Y