Hoe het ontmoeten van een oude man je reis kan beïnvloeden

27 november 2012

Op het moment dat ik dit verhaal begin te schrijven vlieg ik boven de wolken, stoel 4F op een jetstar vlucht van Brisbane naar Sydey, ik ben weer op reis. Zometeen heb ik in Sydney 3 uur de tijd om m'n vlucht naar Singapore te halen, in een grote Airbus A380, yes:) Ik vind het heerlijk om in de lucht te hangen en door het raampje naar buiten te kijken, al heb ik wel altijd nog wat kriebels in m'n buik.
Het Australië avontuurtje zit er alweer op...

Toen ik in Nieuw Zeeland reisde met Stray, een buscompany, kwam ik in een bus terecht waar de 58 jarige Frank ook mee reisde. We raakten aan de praat en hij vertelde dat hij in Sydney woonde, vervroegd met pensioen was, en veel van reizen hield. Na ook mijn verhaal (weer) verteld te hebben stelde hij voor dat ik in Sydney wel een aantal dagen bij hem en zijn vrouw kon logeren, YES:) Na het Zuidereiland van NZ gezien te hebben vloog ik vanaf Christchurch naar Sydney en werd ik heerlijk verwelkomd in een huis waar ik na maanden een eigen bed, badkamer en keukentje had! Wat was ik daar aan toe na de vele slaapzalen (Dorms) waar ik de afgelopen maanden in heb geslapen.

Het zuidereiland van NZ was bijzonder mooi en indrukwekkend. In Queenstown heb ik een hele leuke tijd gehad met de leuke mensen die ik tegen ben gekomen. In Kaikoura heb ik een walvistour gedaan waarbij we een walvis maar ook tientallen dolfijnen naast de boot zagen. Wat was dat gaaf, ze zwemmen mee, springen , duiken, geweldige beesten:)

Vanuit Christchurch zou ik naar Australië vliegen. Gelukkig had ik maar 1 dag in deze stad want wat is deze plek verwoest door de vele aardbevingen van de afgelopen jaren. In 2010 en 2011 heeft de stad het 2 maal zwaar te verduren gehad waarbij 181 mensen de dood vonden. Alles ligt nog steeds in puin en de verwachting is dat ze dit de komende 15jaar gaan opbouwen tot een moderne nieuwe stad. Wat ik heel bijzonder vind is dat iedereen er blijft wonen als het zo'n aardbeving gevoelige locatie is (er waren duizenden kleine bevingen in de afgelopen 2 jaar, de stad ligt op meer dan 100 breuklijnen). Ik snapte ook nooit waarom mensen onder een actieve vulkaan gaan wonen, ik vertelde jullie in mijn vorige verhaal dat ik de tocht had gelopen langs de krater van de op 6 augustus uitgebarstte vulkaan, eergisteren is hij weer uitgebarsten....onverwacht, het kan gek lopen, maar dat terzijde.

Op 14 November landde ik in Sydney en sliep ik in het huis bij Frank en zijn vrouw. Sydney was leuk, een mooie stad waar ik best zou kunnen wonen, als het niet aan de andere kant van de wereld was geweest. Ik ben een dagje naar het Olymisch park geweest, een dagje naar de Blue mountains en Manly beach. Daarna kon ik met Frank mee naar het Noorden rijden richting Brisbane. Hij dropte me in Byron Bay waar ik een dag of 5 lekker op het strand heb gelegen en lekker wijntjes heb gedronken samen met Stef en Claire, 2 leuke Engelse meiden.
Strand en wijn en dat was het wel een beetje... Het was er vreselijke toeristisch en niet echt iets voor mij, maar even relaxen was wel leuk. En op het enige wandelingetje die ik er gemaakt heb, naar de vuurtoren, zag ik wel mooi een groep dolfijnen en een aantal schilpadden in de diep blauwe zee, gelukkig heb ik de haai die was waargenomen in de baai niet gezien.

Australië was even leuk, maar wat ben ik blij dat ik mijn ticket heb omgeboekt. Ik heb nu een maand extra in Azië, waar ik super veel zin in heb:) Een beetje meer cultuur en geen pindakaas in de supermarkt. Ja ik heb er zin in, kom maar op met die laatste maanden!

Vanaf vandaag nog maar 81 nachtjes slapen en dan ben ik alweer thuis....

1. Tamara:
    27 november 2012
    Gaaf Maart! Heel veel plezier in Azië. Ben benieuwd wat je ervan vindt. Het is in ieder geval een wereld van verschil.... Als je naar Indonesië gaat, ga dan zeker naar Lombok en de Gili eilanden. Daar is het super!

Liefs, x
  2. Tamara:
    27 november 2012
    En vooral de Sunda eilanden... Die zijn super! Per boot kun je van het ene naar het andere eiland hoppen.
    Gili eilanden zijn vooral zon zee strand, beetje bounty eiland, denk dat je daar wel genoeg van gezien hebt! ;)
  3. Helen:
    27 november 2012
    Leuk!! Geniet nog verder chick!
  4. Jan Raateland:
    28 november 2012
    Pardon, ......... Ik begrijp het niet helemaal:
    Oude man ..... 58 jaar ??
  5. Sjoerd:
    5 december 2012
    weer een leuk verhaal. Laat er nog maar flink wat volgen. en geniet nog van het lekkere weer daar. Want hier is het maar druilerig