Skydyven!!

4 november 2012 - Franz Josef, Nieuw-Zeeland

Rond het jaar 1200 kwamen de Maori aan in dit land. Met grote kano's voeren zij over zee vanuit Polynesië. Op dat moment was er nooit iemand geweest, leefden er alleen maar vogels en 1 zoogdier, de vleermuis.
In 1642 arriveert onze Abel Tasman op een expeditie vanuit Indonesië (Indië). Op zoek naar land in het zuiden vond hij met zijn 2 schepen 'het grote zuidelijke land' maar ging niet aan land omdat hij werd tegen gehouden door de Maori.
Wel noemde hij het land wat hij had gevonden, Nieuw Zeeland.
In 2012 arriveert er weer een Nederlandse, na duizenden anderen die haar voor gingen. Ze landde in de grootste stad van het land. Na 10 dagen besloot zij te doen wat een van de meest bijzondere activiteiten uit haar reis bleek te zijn, ze sprong uit een vliegtuig.

Ik had niet gedacht dat ik het zou durven, aangezien vliegen niet m'n grootste passie is.
Toch besloot ik het te doen omdat ik m'n grenzen wilde verleggen en ik deze bijzondere reis een mooi randje wilde geven.

De limousine stond klaar om me mee te nemen. Na de gehele incheckprocedure en miljoenen kriebels die door mijn buik vlogen vertrok het roze geverfde vliegtuigje. Ik werd voorgesteld aan mijn instructeur en samen schoven we het vliegtuig in. Toen de motor werd gestart en het vliegtuig in beweging kwam was ik even verbaasd, we zaten achterstevoren! Oké, ik had me al niet zo verheugd op deze vlucht en nu gingen we ook nog achteruit! Maar ik werd relaxed, ik zat er nu toch al in en zat lekker te kleppen met m'n instructeur, dus ik was er helemaal klaar voor! Na gestegen te zijn naar 12000 voet, met m'n zuurstofmasker op m'n hoofd, sprongen de eerste 2 mensen uit het vliegtuigje. Alles bewoog... We stegen nog even door naar 15000 voet (4,5km), want daar mocht ik eruit. Ik dacht als ik het doe, doe ik het ook goed, dus gelijk maar de hoogste;) we schoven naar voren, de deur ging open, benen naar buiten en ........ Aaaahhhhhhhh.... 2 seconden lang vond ik het doodeng en daarna was het gevoel geweldig! Ik vlieg! Wat een heerlijk gevoel van vrijheid.
De vrije val duurde een minuut, toen trok de instructeur aan het touwtje en had ik tijd om te gaan genieten van het uitzicht... Ik mocht zelf ook even sturen, boven het grootste kratermeer ter wereld.. Wow, het was het gaafste gevoel ooit:)

Verder is Nieuw Zeeland top. We hebben de Tongariro Alpine crossing gelopen. Een hele mooie daghike, die net pas weer open was omdat de vulkaan op 6 Augustus was uitgebarsten. We zijn in Wellinton geweest, overgevaren naar het zuidereiland, en daar hebben we de Abel Tasman coast trek gelopen. 4 dagen lopen met je backpack in de zon. Prachtige stranden en een mooie blauwe zee. Slapen in hutten, super basis, zonder elektriciteit en geen bereik;) ik vond het geweldig.

Ik geniet nog steeds super, helaas ben ik al over de helft van de reis...:(

Bye!

1. Tamara:
    4 november 2012
    Maart, super die skydive!! Echt stoer...
    Je hebt ook weer mooie foto's en zo te zien geniet je er echt van en ontmoet je genoeg leuke mensen. Je hoeft je niet alleen te voelen, haha!

Liefs, X
  2. Ineke:
    4 november 2012
    Geweldig Marian we genieten van je verhalen groetjes Ineke
  3. Piet en Gerda:
    5 november 2012
    Marian hoe heb je dit aangedurfd, in zo,n klein vliegtuigje, en dan op deze hoogte. Super, we genieten van de mooie foto,s.
    Blijf genieten en wij doen met je mee.
    Gerda en Piet
  4. Amanda:
    7 november 2012
    Kind alle lof voor deze story! Hulde! Laude! Dikke kus en ik denk aan je!!!!