Stoppen of doorlopen? Miami naar Lima

19 juli 2012 - Lima, Peru

Miami, the atlantic ocean

Ola!!

Het is 17 graden, om me heen word Spaans gesproken en ik zit buiten in de tuin van het hostel, in Lima. De eerste week van mijn reis zit er alweer op, de vakantie week;)

Gisteravond stond ik daar dan, alleen, op het vliegveld van Miami. Uitgezwaaid door Marleen loop ik door de douane en realiseer ik me dat de wereldreis waar ik al heel lang van droom nu echt begint. Een mooi begin na een weekje relaxen in Miami, een stad waar ik nooit zou komen als het niet een mooie stopover was geweest in mijn wereldticket.

Zoals ik verwacht had is Amerika raar, gewoon raar. Iedereen doet overenthousiast, je word overspoeld met fastfoodketens, de porties eten zijn  voor 6 personen en neem je een cola kun je hem laten refillen tot je erbij neer valt. Het heeft ook mooie kanten, de auto's stoppen allemaal voor een stopbord wat je eenvoudig de kans geeft over te steken, totaal het tegenovergestelde van wat ik vandaag in Lima heb ervaren, wat even wennen was.

Het strand van Miami beach is prachtig, lang, wit zand, blauwe zee, lekkere golven en veel belangrijker voor Marian, weinig vissen te zien;) Het weer was ook bijzonder, lekker warm en smiddags vette onweersbuien.

Naast Miami beach te hebben gezien hebben we 3 dagen een auto gehuurd. We hebben de everglades bezocht, krokodillen en alligators gezien, een boottocht gemaakt en aan het einde van deze tocht lag een 'nep' krokodil voor een foto sessie op ons te wachten. Omdat het echt Amerikaans was waren wij ervan overtuigd dat hij nep was, hebben we op 3 meter afstand foto's gemaakt en toen we terug waren in het hostel bleek meneer helemaal niet nep te zijn! Op de ene foto was zijn bek open en op de andere dicht:)

Het everglades hostel is een aanrader voor een ieder die hier ooit in de buurt komt, met een watervaldouche in de garden, overal banken en kussens om op te hangen en schommels om op te..... Heel goed, schommelen.

We zijn een dag over de Florida keys naar key west gereden, een prachtige tocht maar erg lang heen en weer op 1 dag. Alle eilandjes van de keys zijn door een lange weg met elkaar verbonden, leuk eens gezien te hebben. En het zuidelijkste puntje van de VS hebben we bereikt!

Het was leuk in Miami, het was super met Marleen. Die heb ik nu gedag gezegd en ben ik in Peru. Vanmorgen heel vroeg hier geland netjes opgehaald op het vliegveld en vandaag Miraflores een wijk in Lima bekeken. Een stijle, mooie kustlijn, veel parken, auto's die dus niet stoppen voor een zebra en een leuk hostel.

Eens kijken wat de rest van mijn reis me zal brengen, morgen nog een dagje Lima. Na Lima reis ik naar Ica en daarna naar Arequipa. Daar zal ik een week in een Peruaanse familie verblijven en Spaanse les volgen. Mijn conversaties in het Spaans in het park vandaag gingen al heel erg prima maar ik heb echt nog een hoop te leren!

Hasta Luego!

Liefs Marian

1. Paula:
    20 juli 2012
    Wat een heerlijk begin van je grote avontuur! Leuk om te lezen!
    Super dat je gewoon netjes werd opgehaald op het vliegveld ook heej! Wat een service.
    Heel veel plezier in Lima nog en veel succes straks met je Spaanse les :)
    Kusjes van ons xxxxx
  2. Amanda:
    20 juli 2012
    Dabkjewel voor je leuke verhaal, verheug me nu alweer op het volgende! Viel Spass dikke kus
  3. Patricia:
    20 juli 2012
    Wauw!!!!! Zo gaaf dit! Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag! Veel plezier on Peru en ik volg je op de voet via je foto's en verslagen!
    dikke knuf,
    patricia vog
  4. Boks:
    20 juli 2012
    Hey brm! Wat een leuke verhalen! Ik ben blij dat die krokodil je niet gegrepen heb! Haha... Goeie actie! Het zal nu wel ff wennen zijn om alleen door te reizen! Maar je zal snel genoeg leuke mensen ontmoeten met jouw vlotte babbel! Ben nu al benieuwd naar het volgende verhaal en de foto's! Veel plezier! Xxxxx maris
  5. Tamara:
    Hey Maart,

Dat klinkt als een erg goede start van de reis!
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen.... :)

X Taart
  6. Don:
    20 juli 2012
    Je straalt op al je foto,s en dat is niet voor niks. Wat gezellig dat je een week met Marleen hebt gereisd. Veel plezier en succes de komende tijd. Heb je een beetje Spaanse tongval......oefen maar met Brrrrrrrreda. Groeten, Suzanne
  7. Chiara:
    20 juli 2012
    Aaahhhh leuk leuk leuk!! Ik weet zeker dat het goed komt met je spaans,we hebben n klein beetje geoefend en je moet niet teveel nadenken want je weet meer dan je denkt!!!

Leuk je weekje vacaciones zo met Leen!! Hebben jullie nog veel gedaan dan zeg!!
    Ben blij dat je die welverdiende vakantie week met je vriendinnetje heb mogen door brengen!! Nu alleen verder, maar alleen zal je nooit zijn want weet zeker dat je fantastische mensen gaat ontmoeten!!

Niet erg origineel maar ik verheug me nu ook al op t volgende verslag!!

Disfruta, viva y haz todo lo que quieras!!! Eres la mejor!!

Un besito desde Holanda
  8. Jan Raateland:
    23 juli 2012
    Hoi Marian,
    Dan is het nu dus echt begonnen, zoals je schrijft.
    Veel plezier op je ontdekkingsreis.
    Het deed mij goed te lezen hoe je de American way of living hebt ervaren. Nu de echte wereld in!

Groet,
    Jan
  9. Kim:
    25 juli 2012
    Wat een pracht verhaal lief!! Heb um vandaag voor de 3e keer gelezen en dacht laat ook iets achter. Heerlijk om te lezen dat Amerika zoooo overdreven is, gelukkig had je het al verwacht.
    Nu een hele andere omgeving zonder een bekende, maar ik weet zeker dat je snel nieuwe bekende maakt!!

Veel succes avec l'espagnol (ik kan het niet)!!

Kus