Het leven van een reiziger

13 september 2012 - Puerto Iguazú, Argentinië

Na het ontbijt snel douchen want om 10uur moet er uitgecheckt worden. Snel alles bij elkaar zoeken, rolletjes maken van m'n kleren, toilettas goed dicht en mijn locker legen waar al m'n waardevolle spullen in lagen. Backpack naar de lugage room brengen, tasje apart houden met spulletjes voor in de bus en dan kan het zonnen beginnen:)

Het elke keer weer inpakken van m'n tas en al m'n spullen organiseren gaat soms wel een beetje irriteren maar de rest van het reizigers leventje vind ik nog steeds heerlijk!

Ruim twee weken geleden nam ik vanuit Bolivia de bus naar Argentinië. De bus zou om 7u, het moment dat de grens opengaat, aankomen in villazon, de grensplaats. Maar  in plaats van om 7u arriveerden we om 4.30. Zo goed als geen andere toeristen zaten er in mijn bus, dus daar stond ik in m'n eentje, midden in de nacht in een donker dorp. Er was 1 veel te duur hotel, maar gelukkig was het Bolivia en is veel te duur daar 10euro per nacht, dus heb ik wat uurtjes geslapen en ben daarna met m'n backpackje de grens over gestoken.

De dagen erna heb ik doorgebracht in het rustige maar natuurlijk weer super mooie noorden van Argentinië. Kleine dorpjes, weinig toeristen (ik was soms de enige in m'n hostel), en bergen in alle kleuren van de wereld. Heb me daar prima vermaakt, gekletst met Argentijnen die ik niet kan verstaan omdat ze een totaal andere versie spreken dan het Spaans wat ik dacht een beetje onder de knie te hebben. Ik was soms alleen, heb voor het eerst in 2 maanden alleen gegeten. Het was leuk maar ik ben blij dat ik nu weer wat meer reizigers tegen kom.

Na Humahuaca, Tilcara, Salta, Cafayate en Tucuman ben ik na een 23uur durende busreis in Puerto iguazu aangekomen. Elke keer weer pas ik m'n plannen aan. Ik heb al hele lijsten gemaakt met plannen. Hoeveel dagen heb ik nog tot ik naar Nieuw Zeeland vlieg. Waar kan ik heen? Wat zal ik doen? Vaak klets ik met andere reizigers die 1001 tips hebben en daardoor ben ik nu hier en wil ik graag na Buenos Aires naar Patagonie. Dus ga binnenkort maar even en vlucht boeken naar el Calafate en vanaf daar wil ik dan in 3 weken omhoog reizen om uiteindelijk door de steken naar Chilie waar ik op 10okt moet zijn. Heerlijk dat plannen, het aanpssen en bedenken waar je allemaal wel niet heen kan met zoveel tijd!  Het enige jammere is dat Argentinië aanzienlijk duurder is dan Bolivia. Daar betaalde ik 14euro voor 17u in de bus, hier kun je er gerust 100euro bij optellen. De kwaliteit van de bussen is wel 100x beter, maar ja...

De afgelopen dagen heb ik de watervallen van Iguazu bezocht. Er zijn twee kanten, de Braziliaanse en de Argentijnse. Beiden heel mooi. Wat een water, Bizar gewoon, en weeeer een heel bijzondere plek! We zijn ook nog even in Paraguay geweest. Ik heb de Itaipu dam gezien, de grootste ter wereld. Ik had gelezen dat ze deze dam een van de 7 nieuwe wereldwonderen noemen en aangezien ik onderhand wereldwonderen aan het sparen ben moest ik er natuurlijk even heen. De Dam produceert zoveel energie dat heel Paraguay en 20% van Brazilië erdoor van stroom kunnen worden voorzien.

Mijn leven als reiziger vind ik heerlijk. Ik geniet elke dag, zie super veel mooie dingen en wil nog lang niet naar huis. Behalve de mensen en smeerkaas mis ik eigenlijk niks in Nederland:)

Ik ga nog even een zonnetje pakken voor ik vanavond in de bus naar Buenos Aires stap. Jullie allemaal bedankt voor het lezen en de leuke reacties!

Liefs uit Argentinië.

1. Jeanette de Hoogd:
    13 september 2012
    Wat een heerlijk verhaal en wat een mooie ervaringen! Toppertje geniet en veel liefs.
  2. Tamara:
    14 september 2012
    Leuk verhaal weer... :) Je ziet echt mooie dingen. Geniet er van, maar volgens mij doe ie dat ook wel, ;) X
  3. Don:
    16 september 2012
    Breathtaking! Liefs van ons allemaal, de witjes.......
  4. Karima Benabid:
    17 september 2012
    Petje af!!!
    Het is geweldig. Een droom voor ons....een realiteit voor jou. Geniet er van. Liefs,karima
  5. Boks:
    18 september 2012
    Hey marian! Ik zit echt te genieten als ik al die foto's bekijk! Echt helemaal geweldig!
    Wat heb ik je gemist op kamp joh! Het was wel helemaal super! De locatie viel 100 procent mee (de truien niet) haha... en het weer gelukkig ook, 2 middagen regen gehad. De bruggers zijn dit jaar ook helemaal leuk! Geen gekke dingen meegemaakt (in negatief opzicht dan). In de nacht was het natuurlijk heel veel slappe humor! Zeker met hop en ley... En je kan je wel voorstellen, dat waren de momenten dat ik je het meest heb gemist. Weet je nog vorig jaar :). Haha... Op school zijn de normale weken weer begonnen... Nouja.... Cursusje hier, kennismakingsavondje daar, blabla... Ohja, ook nog lesgeven ;). Lieve Brm, geniet nog maar lekker van je vogelvrije leventje! Ik kan niet wachten om je weer te zien! Have fun! Xxxxxx
  6. Sjoerd:
    25 september 2012
    Weer heel gaaf. Echt vet om te lezen. Zit je niet al te vol. Ik vind het ook byzar dat je elke keer weer zo enthousiast kan vertellen over weer iets moois. Zit je nog niet vol. Kan er elke keer weer iets moois bij. Lekker zo door gaan. Doe je super. Liefs van Sjoerd